Nov 4, 2016

Is it too soon?




Veckoslutet är äntligen här och jag har redan hunnit göra en massa kul.
Igår hade jag kära Sandra här på besök. Vi smällde till det riktigt ordentligt med vin, ost och annat smaskigt. Först skrattade vi och tänkte att osten luktade bajs och att vi säkert inte är så sofistikerade som vi trodde. Men efter en liten stund hade vi ätit upp nästan allt och vi fick istället konstatera att vi är som små möss. Vi får ta det på nytt snart igen, och då behöver vi mera ost. 
Idag har jag varit ledig. Åkte iväg för att storhandla inför helgen. 

Först lite lunch och bebéer vid Harjus bageri. 


Outfit: Garcia Jeans



På prisma säljer dom en massa kul, inte undra på att kronprinsessan och Daniel tycker om att handla här.. En avengers mask behöver man ju... alltid. 


Oh ja, och julstjärnorna har dom börjat sälja. Dom hänger hypnotiserande i varje hörn. Och klart så skulle ju jag ha den största som jag kunde hitta. 


Och såklart så ville jag hänga upp den DIREKT när vi kom hem. 
Skickade nog några meddelanden till mina vänner för att kolla om det var för tidigt att börja hänga upp julstjärnan. Orkade dock inte vänta på svar. 

Den skulle upp.

 

Instruktionerna var inte skrivna på blond. Så det tog mig en stund att luska ut vad det var man skulle göra. 





 

Se så fint det blev. 
Nu tar det säkert inte länge förrän jag har rivit fram alla juldekorationer jag äger och har.
Skall försöka hålla mig ett tag till, det blir inte lätt. 



//Yesterday I had my good friend Sandra over at my place for some wine and cheese. The cheese smelled like poo and we were laughing thinking that we probably not are as sophisticated as we thought. But a while later we had ate the cheese and there was not much left, so I guess we're just small mice after all. 
Today we went grocery shopping for the weekend. Prisma has a lot of great stuff that you absolutely need. Like and avenger mask. Of course I need that. They also have started selling Christmas lights. They are hanging practically everywhere just hypnotizing you. And of course I had to buy the biggest one, and of course I had to hang it up right away. I did text some of my friends asking if it was too soon, but did not have the patience to wait for answers. Nope. 
And look how pretty is is! It won't take long before I have ripped out all my Christmas decorations from the closet. But I'll try to hold myself back a little while longer. It's gonna be a challenge, but I'll do my best.//


Have a happy weekend everybody. I give you the permission to put up one Christmaslight. 

Love,
Vanessa


Psst.. Om ni inte har kommit ihåg att rösta på mig i finalen till årets personliga blogg så kan ni ännu göra det HÄR.

No comments :

Post a Comment

Lämna gärna en liten kul kommentar om du har tittat in!