Jan 26, 2013

För de som vill veta lite mera

Fick ganska mycket frågor angående mina fransar, jättekul! Så jag tänkte uppdatera lite info här på bloggen ifall det är någon som är intresserade att laga ordentliga fransförlängningar som hjälper dina egna fransar att växa!




Det lönar sig att gå och fixa ögonfransarna hos en expert, inte hos de billigaste. Jag lärde mig ju som sagt av mina misstag. Mina ögonfransar blev förstörda då jag gick hos de billigare varianterna som sist och slutligen gjorde mera skada än nytta. Det blev också dyrare i längden, för de höll inte lika bra.

Nu när jag har varit hos Kaunis Marabella så har jag varit så himla nöjd. Ögonfransarna ser superbra ut fastän det var flera veckor sedan jag var på förlängning.

Titta nu hur hemska och förstörda mina fransar var efter att jag hade varit till de billigare ställena och mördat mina egna fransar:

NEVER AGAIN!



Lite info om ögonfransförlängningar och varför det lönar sig att gå till en expert:


A&O är arbetets kvalitet! Bara en ögonfrans-tekniker kan förstöra kundens fransar, alltså fransar som är lagat fast bra kan man ha i flera år!

De 3 värsta sakerna som bidrar till att fransarna bryts av och ingen vågar ta en ögonfransförlängning:
  • Fiberhår limmas fast i ögat (alltså fast i huden) så att de egna fransarna inte har rum att växa. 
  • Om förlängningarna limmas fast i flera fransar! Detta är ett fel som allt för många okunniga franstekniker gör. Speciellt vid de billigare ställena. Resultatet blir inte lika vackert utan klumpigt och stelt.
  • Om man lägger för långa fransar. Det ger samma effekt som när du tar på dej en allt för tung ryggsäck. Du blir böjd som en banan. Och till sist går du av!

Det finns flera olika längder som man kan välja mellan, och om man varierar mellan dessa längder så kan man skapa olika typers effekter som exempelvis kan få ögonen att de större ut osv. Man kan också få det att se naturligt ut, och de flesta vill ju inte att det skall se ut som om man själv har limmat på lösögonfransar.

När du har ögonfransförlängning så underlättas din vardag. Man behöver inte ödsla tid på att sminka sig och klotta med mascaran utan kan springa ut i solljuset rakt från sängen och se ut som den prinsessan man är.

På Kaunis Marabella använder man sig av längderna 8mm-13mm. De undviker att använda sig av de längsta som oftast ser ganska crazyga ut och dessutom kan vara för tunga och bryta av ögonfransarna.
Tack vare en bra förlängning så börjar ens egna ögonfransar att växa. Förlängningarna främjar växten och fungerar som "näring" till de egna ögonfransarna.


På de billigare platserna så tejpar dom fast ögonen med MÅLARTEJP! Herregud... Det skall användas mjuka och näringsgivande gelpads! Det känns som om man skulle vara på spa... ahh..





Hos Kaunis Marabella så kan jag också garantera att man får bästa kvalitet och kundbetjäning! Jag rekommenderar platsen med hela mitt hjärta och hoppas att ni också har lärt er av denna infon och inte genom misstag som har förstört era fransar. Sprid gärna ordet vidare, detta är någonting som jag tycker att alla skulle borda få veta! Det viktigaste är WAU inte AUTCH!



Du kan också ringa och kontakta Ketli på Kaunis Marabella ifall du har frågor eller vill boka tid Tel: 0400-499724

Ruoholahdenkatu 10
00180 Helsingfors


4 comments :

  1. Fint blev det ! Nu vågar jag äntligen beställa tid också!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Det var kul att höra :D nu är det bara att boka tid <3 Kram

      Delete
  2. Kirurgtejp är jättevanligt att man använder, även på de dyraste salongerna o detta är pga att gelpadsen inte alltid ligger kvar utan lyfter på sig.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kirurgtejp, ja absolut. haha, men inte MÅLARtejp :D

      Delete

Lämna gärna en liten kul kommentar om du har tittat in!