Oct 1, 2015

Bubble tea - PrinsessaVanessa testar



Bubble Tea. "Ja vad är det?" tänkte jag när jag hörde folk prata om det.
Efter att ha hört att Bubble Tea som säljs nere på järnvägstorget så var jag helt enkelt tvungen att åka dit och testa själv. 
Bubble Tea är en typ av smoothie från Taiwan som finns att fås i flera olika smaker. Den innehåller smaksatta bubblor som smäller i munnen när man biter i dem.
Jättekul var de att dricka, men eftersom jag inte är så förtjust i sötsaker så var det inte kanske riktigt min grej. Men för de som älskar sött så är detta verkligen något som jag kan rekommendera. 
En upplevelse i sig. Man kan inget annat än älska denna idé, kul kul kul!

//Bubble tea. "What is that?" was what I was thinking when I heard people talking about it. After hearing so much about it, I decided it was time to try it myself. So I headed down to the train station where I knew they sell it. Bubble tea is a kind of taiwanese smoothie available in all kinds of flavors. It contains "bubbles" that explode in your mouth when you bite them. It was fun drinking it, but since I am not so fond of sweet stuff, it wasn't really my thing. But I really recommend it for people wit a sweet tooth. It sure was a different kind of experience. Gotta love the this idé. Fun fun fun. //


No comments :

Post a Comment

Lämna gärna en liten kul kommentar om du har tittat in!