May 7, 2015

Shopping in Philipsburg



I love my new La Mode Bag.

Vi gjorde en liten shoppingtrip till huvudstaden Philipsburg.
Man kommer lätt och billigt dit med de lokala minibussarna som susar förbi stup i kvarten. Det är bara att vifta med handen och betala två dollar så får man åka vart man vill. 
Här är nog inte alls så billigt som jag hade trott, men det finns massvis med härliga butiker som säljer fashion rakt från Paris. Så hittade jag också till min förtjusning favoriten: Victoria's Secret. 
Philipsburg är en vacker liten stad med små gator och härliga små restauranger. 
Vi tog en liten "måste" paus på Hard Rock Café. Köpte också en "måste" t-skjorta. 
En väldigt lyckad dag. Mest nöjd är jag nog över min nya väska. Lite dyr var den, men det är det värt.

//We made a little shopping trip to the capital Philipsburg. You can get there easily with the local minibuses. Just wave your hand and pay two dollars, and you can go as far as you wish. The shopping on the island is not as cheap as I had thought. But there are a lot of amazing little stores that  sells fashion straight from Paris. And I also managed to find my favorite: Victoria's Secret. 
Philipsburg is a beautiful little town with small streets and a lot of cute little restaurants. We took a "must" break at the Hard Rock Café and I bought my "must have" Hard Rock T-shirt.
A very good day. I am most satisfied over my new bag. It was a bit expensive, but so worth it.//







Tiffany's, but no breakfast. ;)



Visste ni att Mumin bor på St.Maarten?
Inte jag heller..





No comments :

Post a Comment

Lämna gärna en liten kul kommentar om du har tittat in!