Jan 26, 2015

Det går inte alltid som man tänkt sej..

Nej, det gör det absolut inte. För det första så hade jag stegring i morse, igen! Har nu fightats med den här flunssan i flera veckor. Har undvikit att behöva gå till läkaren för att jag inte tycker om att proppa i mej en massa piller och annat äckel. 
Men idag gav jag upp och bokade tid hos min läkare. Blev skickad på blodprov och hela faderullan. Hatar att ta blogprov, det är så himla läskigt. Så efter att jag nästan svimmade av skräck och genomgick en liten undersökning som för mej kändes som världens operation så konstaterade dom att jag har luftrörskatarr. Usch, men bra att man nu äntligen vet vad det är för fel på mej. Så nu blir det antibiotika och hoppeligen så blir jag snart frisk. 



Efter en trip till apoteket så vinglade jag vimsig iväg till butiken och tänkte att jag skulle handla mat färdigt så att jag bara sen kan ligga hemma och bli frisk. Vet inte om det beror på att jag var lite vimsig i huvudet efter blodprovet, är ju annars lite vimsig också.. Men jag bestämde mig för att jag skulle laga fyllda paprikor. När jag kommer hem så märker jag att jag bara har handlat fyllningen till paprikorna och glömt att köpa självaste paprikorna. Heja. Får väl äta bara fyllning då. Fyllda paprikor utan paprikor alá Vanessa blir det i kväll.

Människor med tvångssyndrom skulle älska min kölapp på apoteket.
Och gissa till vilket bås jag kallades? Ja nr 1 förstås.


2 comments :

  1. Ajaj! Ta och friskna till nu! Och inget festande nu.. ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jo nej absolut inte :D men ibland e de som sagt svårt att hållas hemma.

      Delete

Lämna gärna en liten kul kommentar om du har tittat in!