Mar 4, 2014

Ekologisk Tandkräm

För en tid sedan följde jag länge med en diskussion på facebook angående tandkrämer och hur mycket tillsatsämnen de egentligen innehåller. Okej, jo jag vet att typ allting som vi stoppar i munnen idag innehåller något gift som inte är bra för oss. Men det finns alltid några undantag och en del produkter som är lite mer hälsosamma än vissa. Så jag försöker att hålla mig giftfri så gott jag kan. Speciellt när det gäller produkter som man använder dagligen.

Jag använder dagligen ekologisk tandkräm och deodorant som är baserade på mirakel växten Aloe Vera. LR Health and Beauty Systems odlar sina Aloe Vera växter på ekologiskt vis utan bekämpningsmedel. 

Deodoranten funkar underbart och tack vare Aloe Veran så är mina armhålor mjuka och lena. Man skulle kunna tro att Aloe Vera tandkräm smakar äckligt, men den är faktiskt hur fräsch som helst.


Ni kan köpa dessa produkter via LRs återförsäljare. 
Jag är också återförsäljare, så ifall ni är intresserade är det bara att skriva till mig så fixar jag resten.

Tandkrämen kostar 7,90e (och finns också som sensitive)
Deodoranten kostar 7,90e (alkoholfri)



No comments :

Post a Comment

Lämna gärna en liten kul kommentar om du har tittat in!