Feb 3, 2014

Last night i Kokkola

Igår kväll hade jag en ledig kväll, vi åkte iväg till English Pub som är ett av mina favoritställen i Karleby. Där jobbade jag då jag var yngre, på den tiden var det stället man åkte till för att sitta och prata med sina vänner över en kopp kaffe. Därför är det alltid lika roligt att åka dit när man är här i sin hemstad. Roliga minnen kommer tillbaka varje gång man stiger in genom dörren till den mysiga puben.

Vi fick sällskap av en gammal vän och tillbringade hela kvällen på English Pub. Så härligt att få släppa loss och roa sig tillsammans med människor som man tycker om. 



                             

Idag har jag sprungit omkring på stan och uträttat ärenden. Inga roliga ärenden dock... Har varit till FPA, Skattebyrån, Stadshuset och banken. Huh huh.. Det är mycket pappersarbeten som skall fixas gällande farmors kommande vård. Funderar varför allting alltid skall göras så svårt? Liksom miljontals papper som skall fyllas i och skickas hit och dit?.. 


Nu skall jag börja laga mat till alla mina små hungriga munnar. Tror jag tar den enkla vägen och värmer lite köttfärssås och kokar lite spaghetti. Sen är jag kanske värd en liten tupplur. :) 

Hur har er vecka börjat? 

2 comments :

  1. Du är duktig, du Vanessa! Hoppas din farmor klarar sig bra.

    Månda är alltid måndag, har haft mycket och göra på jobbet.

    Kör sakta! säger vi från Krokarna.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tack :) ja, det går framåt för Tam-Tam <3 Snart klarar nog hon sig lite på egen hand också. Kramar till er. Sköt om varandra!

      Delete

Lämna gärna en liten kul kommentar om du har tittat in!