Jan 28, 2014

Harrods on my mind

Hejsan vänner!

Här hemma hos min farmor går det bra. Små framsteg varje dag, sakta men säkert så kommer hon nog hoppeligen att bli i skick igen. Nu ligger hon och tupplurar på soffan, så jag tänkte ta tillfället i akt och blogga lite. Denna gång tänkte jag ta och prata lite om Harrods. För ursäkta att jag hela tiden upprepar London, men jag har så himla mycket bilder och roligt att visa, så ni får stå ut med att bloggen är lite London-inriktad en tid framöver. 

Så nu, LONDON VARNING:

Som de flesta London-turister gör så besökte vi ju också förstås det stora varuhuset Harrods. Det var första visiten för min del, och allting var mycket större än vad jag har förväntat mig. Allt från smått krafs till Christiano Ronaldos sko fanns till salu. Mikko var ivrig, men sån tur är så hänger inte den skon på vår vägg. 
Bästa avdelningen på Harrods var nog ändå The Pet Kingdom där de sålde allt från himmel och jord som ett djur kan behöva. Några mysiga gåvor till Nando, Edwin och Hampus fick vi med oss därifrån. Jättefina födelsedagstårtor till ens bästa lurviga vän fanns också på display, men dom skulle vara lite svåra att packa ner i resväskan.
Vi hittade också lite smått och gott att ta med hem till familjen, bland annat kaffe, te och choklad fanns det mycket att välja mellan. Den perfekta gåvan att ta med sig hem från London.

Själv fick jag en fin Harrods-väska som Mikko köpte till mig. Den var väldigt stilren och praktisk, tycker massor om den. 




2 comments :

  1. Jag läser gärna tips om London, åker dit i slutet av mars med jobbet och stannar 4 dagar extra :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Det var ju kul att höra :D :D här kommer säkert många tips att rulla in de närmaste dagarna :D

      Delete

Lämna gärna en liten kul kommentar om du har tittat in!