Dec 14, 2013

Julklapps Shopping!

Idag har jag spenderat hela dagen på stan tillsammans med min goda vän Jukka. Det blev julshopping för hela slanten. Nu har en del av klapparna köpts och jag har börjat fyllas med julstämning. Julstämningen har varit ganska sen för mig detta år, vilket troligen beror på att vi ännu inte har fått någon snö. Tack vare underbart sällskap i en stad fylld med juldekorationen så har julstämningen äntligen funnit mig.

Vi tog oss en sväng förbi julmarknaden för att få bra julinspiration till klapparna.


Att testa nya Starbucks var ju också ett måste. Jättegod varm choklad fick jag i en kopp som var bara min.


Vi hittade en härlig julbutik på Esplanaden som jag inte längre minns namnet på. Det kändes som om man hade kommit rakt in i tomtens verkstad.

 När man shoppar så blir man ju också hungrig. Jukka var övertygad om att han skulle kunna lära mig att tycka om sushi. 
Så min sushi-oskuld knäcktes på denna resa och måste medge att rå fisk inte var så hemskt som jag hade föreställt mig. 
Bäst tyckte jag förstås nog om de vegetariska bitarna, speciellt en som jag fnissande kallade för "Kakimaki" hihii... Tror att den påriktigt hette Kappamaki, men Kakimaki var roligare. 

 En jätte rolig dag har det varit, men nu är mina gamla ben så trötta att jag skall dega på soffan tills jag får gå och sova. I morgon blir det en lång dag på jobbet.

GOD NATT!





No comments :

Post a Comment

Lämna gärna en liten kul kommentar om du har tittat in!