Oct 3, 2012

Snorkiga kassörskor och annat sånt

Nej, jag har inte ännu gått och lagt mej, fastän jag lovade det för en stund sedan. Har som jag anade inte kunna slita mig ifrån min älskade dator. Gjorde någonting så nyttigt som att googla lite omkring på info on Café Aalto och råkade snubbla på en sida som jag inte visste att fanns. Det är en sida där man kan spekulera kring olika matställen, butiker och barer etc. Om exempelvis man snubblat på ett bananskal där eller fått dålig service. Så med andra ord kan man varna varandra för snorkiga kassörskor eller ge beröm åt vänliga ansikten. Kul!

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

En kille hade skrivit om Café Aalto såhär:


Jag älskar av någon orsak att sitta på det här stället.

Beläget i Akademiska bokhandeln, känner man sig på något sätt väldigt värdig då man sitter och smuttar på en kaffe bland alla volymer och band, fyllda med all möjlig kunskap. Servicen är också väldigt bra, det är bordsservering. Aalto uppfyller också mitt grundkrav på ett "riktigt café", nämligen att man automatiskt får med ett glas vatten med sin beställning. De har väldigt goda sötsaker här, och dryckessidan är också diger. Det enda som går att klaga på är att priserna är tämligen höga.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Han har med andra ord inte så höga krav på sina caféer ifall grundkriteriet är ett glas vatten.. Nåväl, han har nog i alla fall rätt i att man kände sig lite extra värdig, men däremot så fick man gå hem med en tom plånbok.





No comments :

Post a Comment

Lämna gärna en liten kul kommentar om du har tittat in!