Oct 2, 2012

Bebé och tuschspekulationer

Hejsan kära ni!

Har varit super upptagen idag, så det får lov att bli ett inlägg nu såhär sent på kvällen när endast tomten och jag är vaken. Dagen har jag spenderat tillsammans med Sonja. Vi har fikat och shoppat på stan. Hittade ingenting speciellt att handla, sparar lite pengar för tillfället för en uppkommande trip som ni får höra mera om senare. Åt världens godaste och dyraste bebé på Café Aalto. Hade inte varit där tidigare, men kommer definitivt att smyga mig tillbaka dit för deras underbara bakelsers skull. Som sagt så var det svidande dyrt, men väl värt det. Det var en kul dag med mycket skratt.

Sitter nu här vid mitt nystädade skrivbord i sovrummet som jag ägnat åt mina pyssel-supplies. Här är det så mysigt att stänga in sig och sitta och pyssla med alla världens små idéer som ploppar upp i hjärnan med jämna mellanrum. Speciellt roligt är det nu när man har städat och ordnat allt från tuschpennor till limmärken i en tip top ordning. Nästan så att allting kan kategoriseras i alfabetsik ordning. Nå inte nu riktigt, men nästan. Satt igår kväll och testade alla mina pennor för att eliminera de som torkat. Finns inte något värre än att bli överraskad av en torr tuschpenna när man har pysselinspiration. Men nu har jag frid och fröjd i pennskålen ett bra tag framöver, så länge som inte någon klant glömmer att klämma till korken.

Skall ta och gå och lägga mig så småningom, om jag klarar av att slita mig från skärmen. Det blir tidig väckning i morgon. Hjärtat skall på magnetröntgen, så kommer nog inte att kunna sova ordentligt på morgonen. Kommer att sitta och hålla tummarna så att allting går bra.

Heaven, I'm in Heaven...































No comments :

Post a Comment

Lämna gärna en liten kul kommentar om du har tittat in!