Jul 9, 2011

Stekhett


Idag är det supervarmt här! Nästan trettio grader ute. Huhuh... Vi åkte till Kumpulas utebassäng för ett dopp och sol. Jätteskönt, fastän jag tycker att bassänger är ganska äckliga.. Bacillpooler med barn som kissar hur som helst och var som helst. Jag hade bestämt mig för att inte doppa huvudet, och såklart (så underbar som min pojkvän är) så tyngde han mitt huvud under vattnet innan jag hunnit förstå vad som höll på att hända. BLÄÄ! Så nu sitter jag här med blodsprängda ögon av klorinet och funderar över vilka  sorters sjukdomar jag lyckats kallsupa under halvdränkningen. Tack älskling,

När jag äntligen torkat lite grann och var på lite bättre humör så gick vi till Parmesan Pizza där jag åt jättegod kyckling. Nu är vi hemma igen lyckliga med mat i magen. Hundarna har lite varmt, men mår mycket bättre efter en kalldusch och lite kramar.




3 comments :

  1. No, jopa oli kurjasti tehty!

    Kiitos eilisestä koirakuvasta ja lauantai-illan toivotuksista. Meillä oli kivaa.

    T: K ja P

    ReplyDelete
  2. Hahaha, joo mut ei se haittaa. Se oli loppujen lopuksi aika hauskaa :)
    Mitä te teitte eilen? Olitteko tekin paljon ulkona ku oli niin ihana sää? :)
    Haleja sinne.

    ReplyDelete
  3. Oltiin päivällisellä Timosilla ja pelattiin takiksella mölkkyä. Tänään ma on vielä poutasää, saapas nähdä, pitääkö ennusteet vesisateista paikkansa eli huomenna pitäisi sataa.

    Terkuin ja kivaa maanantaipäivää toivottaen.

    ReplyDelete

Lämna gärna en liten kul kommentar om du har tittat in!