Dec 30, 2009

Jul utan entusiasm för Kalle Anka.


Då va julen och födelsedagen över.. Nu väntar jag på det nya året.
I år fick jag uppleva en lite annorlunda jul hemma hos familjen Soini. En finsk jul. Det var jätteroligt och inte så fruktansvärt annorlunda än hur vi brukar fira hemma i Kokkola. Det enda som var en chock var när klockan började närma sig fyra och jag fick höra att dom inte brukade titta på Kalle Ankas Jul!! WHAT? Men så vänliga som alla i familjen är så ville dom också titta på Kalle Anka för min skull. Början gick bra och alla verkade följa med tomteverkstaden och låtsades i alla fall tycka att det var kul när tomtarna målade shackbrädorna med sin speciella shackmålfärg. Ändå kändes det lite pinsamt och jag blev tvungen att bita mig i läppen för att inte sjunga med Askungens små musvänner när de började sjunga den bara allt för underbara "sy klännig sången" "Vi ska sy å vi ska klippa..". När det blev Lady och Luffsens tur att äta spagetti vid Tony's insåg jag att Mikko hade somnat och att Pera hade smugit till datorn för att spela lite tetris. Den enda som fortfarande försökte låtsas vara intresserad var Kirsti som trots detta babblade på om allt som inte hade med Kalle Ankas jul att göra. Ett gott försökt ändå, men nästa jul skall jag titta på Kalle Ankas jul tillsammans med någon som verkligen uppskattar vad dom se och verkligen känner hur viktiga Kalle Anka och hans vänner är för att det skall bli en perfekt jul. Förutom detta fiasko så hade jag en superkul julafton och hade troligtvis varit snäll eftersom jag fick massvis av fina presenter. Trevligt var det senare på kvällen när vi alla satt tillsammans och spelade trivial pursuit till sent in på julenatten.

På Juldagen åkte vi vidare till Kokkola, och här blev det ännu mera jul och presenter. Mamma och pappa hade bandat kalle ankas jul till mig, säkert eftersom dom vet hur otroligt viktigt det är för mig. Haha, sötnosar.

Ännu värt att nämna, mamma och pappa hade köpt en alldeles underbart fin MacBook till mig som jag älskar! TACK TACK TACK!!

No comments :

Post a Comment

Lämna gärna en liten kul kommentar om du har tittat in!