Dec 1, 2016

Två saker man kan pyssla med papperspåsar.


Första december är här och jag börjar känna mig på bättringsvägen. Febern har börjat ge med sig och jag har passat på att pyssla lite i köket denna fina decemberkväll. 
Tänkte visa er vad man kan göra med papperspåsar. 

Med papperspåsar kan man ju göra en mängd roliga saker, men jag tänkte nu visa en kul grej; hur man pysslar en egen julstjärna.
Mitt i julpysslet blev jag också sugen på att baka julchoklad cookies att lägga i påsarna som blev över av pysslet, så det blir ju egentligen ett inlägg med två saker man kan göra med påsarna. 



Såhär ser dom ut när dom är klara. 
Hängde upp mina i trappuppgången, men gissar att det kommer att hängas upp flera lite här och där inom kort. 


1. Du behöver papperspåsar, sax, lim, blyertspenna, nål och tråd.


2. Limma påsarna ovanpå varandra (typ 6-7 st). En kant lim i nedre delen av påsen och sen ett limstreck rakt upp i mitten av påsen. Ser ut som ett T upp och ner. 




3. Sen skall du klippa en pigg upptill på påshögen (i den delen där påsarnas öppning är). Sen kan du lägga till mönster i kanterna. Jag gjorde hjärtan denna gång.


4. Sen är det bara att öppna din vackra stjärna och hänga upp den försiktigt med lite nål och tråd.


Där dinglar nu mina så vackert.



Sen till den andra saken man kan göra med påsarna, man kan baka härliga julcookies, pynta påsarna personligt och ge till någon man tycker om. Eller kanske till någon man inte tycker om för att pigga upp surpuppan lite. 



Mina cookies är gjorda enligt helt vanligt choklad cookie recept, men hade i lite pepparkakskrydda. Det blev jättegott och juligt.







Lycka till!

Decemberkramar,
Vanessa


1 comment :

Lämna gärna en liten kul kommentar om du har tittat in!