Nov 4, 2015

Homemade Granola




 Jag brukar göra egen supernyttig granola som jag mumsar i mig med naturell yoghurt på mornarna. Tänkte dela med mig av mitt recept ifall det är någon som blir sugen. Mitt recept ändras förstås efter humör och några mått har jag inte, det måste man göra på känsla. Men jag kan visa vad jag senast slängde i: Gojibär, Kakaonibs, Hampafrön, Bovete, Havregryn, Kokosolja och Honung.
Allting gärna ekologiskt så att det blir sådär extra nyttigt. Sen är det bara att rosta allting i ugnen typ tio minuter (beror lite på din ugn). Men det lönar sig att hela tiden vakta och röra om ibland för det bränns helt sjukt lätt. Lycka till! 
Tar gärna emot tips om vad annat som är gott i granolan?



//I make my own super healthy granola to enjoy together with natural yoghurt in the mornings. Thought I would share my recipe with you guys if anyone get eager to taste. My recipe changes according to my mood and I don't keep track of any measurements. Here is what I put in it the last time: Gojiberries, Kakaonibs, Hempseeds, Buckwheat, Oatmeal, Coconut oil and Honey.
Everything I use is organic to make it extra healthy. Then just roast everything in the oven for ten minutes (time varies depending on you oven). And stir once a while, cause it burns really easily. Good luck :)  Please share your tips on what to put in the granola?//








No comments :

Post a Comment

Lämna gärna en liten kul kommentar om du har tittat in!