Sep 24, 2015

Near death experience

Idag unnade jag mig en lite annorlunda lunch eftersom jag var på språng på jobbet. 
Satte mig ner på en terass med min baguette och lingonsmoothie och njöt av att titta på människorna som skyndade förbi. Tänkte inte desto mera på saken när jag råkade klotta lite och tappa en kycklingbit på marken. Några sekunder senare så kom en duva flygande och nappade kycklingbiten. Som den fågelfobiker som jag är så skrek jag till men lugnade ner mig ganska snabbt när duvan trippade lite längre bort med kycklingbiten i näbben. Men nej det var inte över, Helt plötsligt flyger alla hans tio duvkompisar fram till mig och vill ha mat de också. 
Tjutande av skräck sprang jag iväg med min baguette och lingonsmoothie i högsta hugg, och dom hemska mördarfåglarna sprang efter. Sån tur är så hittade jag skydd ganska snabbt.
Så en sån nära döden upplevelse har jag varit med om idag. 
Hur har er dag varit?

//Today I treated myself to another kind of lunch since I had some errands to run at work. I sat down on a cute terrace with a baguette and a lingonberry smoothie enjoying watching the people rushing by. I dropped a piece of chicken on the ground while minding my own business and suddenly a dove flew up and grabbed the piece. Since I am terrified of birds I screamed out loud but calmed quickly when I realized that the bird walked off with the piece of chicken in his beak. But no, this horror scene was not over, suddenly ten of his bird buddies appeared from out of nowhere and wanted a piece of my baguette as well. 
Roaring out of fear I ran off with the baguette and smoothie in my hands and the evil birds ran after me. Luckily I found cover and did not die. 
So that is what kind of near death experience I had today. 
How was your day?//


Even though you're having a near death experience, there is still time to take a picture.
Yes, I am a hardcore blogger.

2 comments :

  1. Nej men, duvor som är så gulliga!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahaha :D Kanske ibland, såna där vita brevduvor. Men dessa hade mord i blicken :D

      Delete

Lämna gärna en liten kul kommentar om du har tittat in!