Dec 18, 2014

Det var en underbar dag.



Att gå hem från jobbet var sådär lite extra kul idag, för ute på gården väntade min underbara vän Jukka på mig. Vi skuttade in i bilen och styrde kosan mot Ikea. 
Man blir alltid så glad av att vara med Jukka, hans glädje smittar av sig på en och man har alltid så mycket roligt att prata om. Känner mig lyckligt lottad över att ha en så god vän.

Vi unnade oss förstås några hot dogs innan shoppingen så att vi skulle orka springa omkring i den stora butiken. Massor med nödvändigt föll ner i våra kassar. 
Vi var lite förvånade över att de redan hade städat undan julen och endast några ynka små julpynt kunde hittas i "fynda" hörnet. Alltså VA!?
Först börjar man med julförsäljningen redan i oktober och slutar sälja redan innan julen är över. 
Nåjo, men lite julpynt hittade vi i alla fall.

När jag kom hem så städade jag det sista. 
Vet inte riktigt vad det är, men jag blir alltid så sugen på att städa efter att jag varit på Ikea. 
Köpte som vanligt en miljon ljus som jag fyllde min vinlåda med. 
Blir nästan till en inredningsdetalj.
Med tända ljus satte jag mig ner i soffan och tittade på Jul med Ernst. 
Mysfaktorn på topp. Det var en bra dag.






No comments :

Post a Comment

Lämna gärna en liten kul kommentar om du har tittat in!