May 19, 2014

The daily good deed done!

Min dag blev inte riktigt som jag hade planerat. När jag spatserade hemåt från posten så såg jag den här lilla filuren springandes på vägen utan koppel och halsband. Sprang snabbt och tog i den så att den inte skulle lämna under bilarna. Ingen ägare fanns i sikte så hon fick följa med mig hem. Efter hopplösa samtal till polisen och hundhem så gick vi ut på promenad i flera timmar sökandes efter ägaren som lyckligtvis hittades sedan. 

Hundrackarn hade hoppat ut från fönstret med ett 5 meters fall utan att stöta sig alls! Tänk där fanns nog en skyddsängel med. Slutet gott allting gott! Så glad att ingen blev skadad och att allting löste sig till sist! Dagens goda gärning.

                                


//My day didn't quite turn out as i had planned. While walking home from the post office i saw this little fellow running around on the street. I quickly went and grabbed her so she wouldn't get hit by any cars.  With no owner in sight she got to come home with me. After hopeless calls to the police and the dog shelter I walked around with her for hours looking for her owner, who finally showed up after a long search. This rascal had jumped out of their window 5 meters down! I guess she had a guardian angel because she was not hurt at all. Everything turned out well and I am so happy that she found her owner at last. //

No comments :

Post a Comment

Lämna gärna en liten kul kommentar om du har tittat in!