May 14, 2014

It's a double sun!!!

Jag hade med mig Edwin idag på jobbet. Han tyckte att det var väldigt spännande att åka buss och satt där och spionerade på passagerare som slank in genom dörrarna stup i kvarten. Han uppförde sig riktigt bra och får gärna komma med igen, för min del i alla fall. Lite rädd var han ju som vanligt för främmande människor och det fanns mycket farligt att vara rädd för, såsom rullstolar och annat nytt.

När vi skulle hem och stod och väntade på bussen så märkte vi att det fanns två solar på himlen. Vet ännu inte vad illusionen berodde på, men fint var det. Kom att tänka på den roliga youtube sensationen med "a double rainbow" där killen som ser fenomenet får något värre fnatt. Jag lekte ändå lugn och knäppte coolt en bild. När jag väl kom hem så fick jag hoppa omkring och skrika "It's a double SUN! OH MY GOD! It's a double SUN!" Hehe. 

Lägger till den videon här också för skojs och känslans skull. 



//Today Edwin got to join me at work. He thought it was exciting to ride the bus and sat there spying on the other passengers. He was very well behaved and is welcome to join me at work again. As usual he was a bit afraid of other people and the very scary wheelchair among other to him horrifying things. 

On our way home, we saw two suns in the sky while waiting for our bus. I still don't know why and how this illusion appeared, but it was beautiful. Thought of the youtube sensation where this guy sees the double rainbow and freaks out. I played cool and quietly snapped a picture. But at home i gave myself permission to jump around screaming: "It's a double sun!! OH my God!! It's a double sun"!! hehe..//


3 comments :

  1. HAHAHAH!! SUPERBRA!!

    ReplyDelete
  2. Mamma är glad att du inte var i samma extas över dina solar :) Myndigheterna hade nog låst in dig :D

    ReplyDelete

Lämna gärna en liten kul kommentar om du har tittat in!