Oct 13, 2013

En kväll på stan


Tjoohoo, igår firades lördagen i sällskap av en av mina bästa vänner, kära Jukka. Först blev det god mat vid en liten mysig italiensk restaurang inne i stan. 


Jukka tänker: "Åååh, nej skall hon fota nu igen...." Och ja, det skall jag. Jag är som världens paparazzi hela tiden. Det blir så när man är bloggare. Allting skall fotas, och man får aldrig smaka på maten eller en fin drink innan den har fotats. Hihii. Sånt får folk stå ut med när de är med mig. 




En trevlig middag och hundra foton senare så unnade vi oss varsin god drink på en av mina favorit drinkbarer, Shaker. Där har jag aldrig stött på en äcklig drink. All man beställer är helt enkelt det godaste man har druckit, tills man beställer nästa drink och den i sin tur blir det godaste man någonsin druckit. 





Vad är inte en lördag kväll utan god mat och goda drinkar? Ännu bättre blev det när vi krönte kvällen med en bra film. Vi skulle egentligen se på "About Time" men salen var full så vi bestämde oss för att se på en film som varken jag eller Jukka visste någonting om. Namnet 2 Guns lät bra, så vi såg på den. Vi gissade att en film med Mark Wahlberg och Denzel Washington inte kan gå fel, och vi hade rätt. Superbra film! Rekommenderar verkligen.



Kvällen avslutades i på en av favoritplatserna, Aussie Bar.
Sedan kröp vi hem via grillen.. Haha. 

Hoppas att ni också har haft en härlig helg! Kramar!

No comments :

Post a Comment

Lämna gärna en liten kul kommentar om du har tittat in!