Aug 7, 2013

Det var nära ögat

Det är en upplevelse att vara på villan när ett åskväder överraskad. Idag har det brakat på i alla knutar. Jag hör till de som njuter när det åskar och regnar. Men när ovädret kommer för nära så känner man sig nog ganska liten. Idag satt jag på verandan och tittade ut över havet där åskan härjade. Plötsligt slog det ner riktigt bredvid mig och jag flög upp ut stolen som en raket kan jag berätta. Jag var inomhus på några sekunder. Nära ögat var det, och inte alls lika mysigt längre. 
Ovädret har inte gett efter på hela dagen, så vi har suttit här inne och ruvat så gott som hela dagen. Riktigt mysigt med såna dagar ibland. Så länge som det inte kommer allt för nära, som sagt. 




Nu skall jag koka en god kopp mango te och njuta av naturens krafter. Härligt.


1 comment :

  1. Hej! Har just nu en tävling på min blogg där du kan vinna 75kr presentkort på Nelly.com (det gäller endast till på lördag). Kika in på detta inlägg om du vill vinna - http://moaahlgren.se/2013/august/finn-ett-fel.html#comment

    Kramar, Moa


    Usch va läskigt med åska o sånt där!! :(

    ReplyDelete

Lämna gärna en liten kul kommentar om du har tittat in!