Jul 19, 2013

Cypern

Nu är vi tillbaka på villan igen efter en härlig resa på Cypern. Det var en underbar vecka som vi spenderade tillsammans med våra cypriotiska släktingar. Fastän det var en kort resa så hann vi se mycket och göra massvis med roliga saker. 

Efter en natt hemma hos min farbror och hans fru i den lilla byn Lythrodontas bar det av till sommarhuset i Pomos. Där var vågorna stora och solen stekande het. Ibland var vågorna så väldiga att man inte ens vågade ta sig ett dopp rädd för att bli uppslukad. 

Efter några dagar i Pomos åkte vi ungdomar iväg till min kusins pojkväns sommarhus i Protaras. Där var det lyxigt med egen pool. Där gungade vi omkring och njöt av goda drycker och gott sällskap.
Det är ett heltidsjobb att skaffa sig en fin solbränna.

Sjömonstret Mikko tampas med de mäktiga vågorna i Pomos.


Oika och jag njuter av solen och en smirre.
Härligt att få njuta av sin bästa väns sällskap.

Några goda cocktails vid en bar i Protaras

Lilla Aris vet också hur man skall njuta av livet

Coshino Beach Bar i Pomos blev vårt favoritställe.

Solbränna fick man också i Lythrodontas

Lyxigt med egna granatäpplen i trädgården

Lobster ala Pomos

Min fabror bor i det enda stockhuset på hela ön,
där inne är det hett kan jag lova.

Tsunami

Enjoying a chino at the Pomos Pier

Coshino Beach, paradiset


Romantisk kväll i Pomos


Do nothing, and nothing can go wrong



1 comment :

  1. Det var säkert härligt!


    Hoppas ni har fint väder där uppe också. Här i Kl är det inte varmt just nu.

    Hälsa alla!

    ReplyDelete

Lämna gärna en liten kul kommentar om du har tittat in!