Apr 10, 2013

I talk like my grandma.

Hejsan på er! 

Hoppas att ni har haft en givande dag! Jag har inte fått så värst mycket uträttat. Skönt med såna dagar.  Har suttit och beundrat min nya lur och väntat på att den ska ringa. På lådan stod det "Talk like your grandma"! Hahaha! Härliga tider var det innan alla hade mobiltelefoner. Kommer fortfarabnde ihåg alla mina vänners hemnummer, men kan inte ens min egen sambos telefonnummer utantill. Goda tider var det när man fick anstränga sin hjärna lite mera. Har blivit lite less på att folk numera förväntar sig att man alltid skall vara tillgänglig. På sommaren brukar jag ha avstängt telefonen i flera veckor, bara för att leva lugnt. De som verkligen vill få tag på mig hittar alltid ett sätt. Vad har hänt med de tiderna då man bara åkte iväg till en vän och knackade på dörren utan att ringa och fråga först? Båda sidorna has their ups and downs. But nowadays i talk like my grandma. And so does Nando.




2 comments :

  1. Nando ser så glad ut på bilden så han pratade säkert med mig :D Kram till honom från mamma

    ReplyDelete
  2. SV: Ja rosa skor är nice, de e så mkt roligare när det är färger på skor ;)

    Har också en sån där lur, en cerise, dom är fräcka :)Ha en bra fredag :)

    ReplyDelete

Lämna gärna en liten kul kommentar om du har tittat in!