Nov 22, 2012

Får man börja julpynta?

God Morgon bästa morgonmänniskor! Själv hör jag inte till de som brukar vara uppe med tuppen, men av någon konstig anledning så sitter jag redan här i soffan och ser på nyheterna med en varm kopp kaffe. Vet inte vad som har slagit mig, men jag har faktiskt redan dammsugat hela lägenheten och städat som en tok. Känns skönt att ha allt tråkigt undan. Nu kan jag bara njuta av den lediga dagen. Funderar på om man kanske idag skulle ta och lyfta in julen? Är det för tidigt redan? Har haft en regel att jag inte får börja julpynta innan fem stycken av grannarna mitt emot oss har lagt upp julljusen på balkongen, och igår kväll hände det äntligen!! Kanske man i alla fall får börja pynta lite grann? Va tycker ni, har ni redan börjat pynta?



7 comments :

  1. Pynta på om du känner för det :)

    ReplyDelete
  2. Både hemma och Kl har vi mycket ljus! Jag tycker inte det julpynt, utan höstljus. Tomtenissarna väntar ivrigt att få komma fram, men de får vänta ett tag till. Men som sagt,allt är tillåtet. Ha en trevlig helg! Kör sakta och ta mycket gärna en sväng på hemvägen, addressen vet ni. PS. Höstens fynd var ett vackert ljusträd!

    Hälsningar från en tomtenisse, som kanske hoppar och sjunger nära era hemtrakter i morgon med många andra tomtar.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Joo de kan hända att vi kommer förbi där en sväng. Hoppas du får en kul dag i morgon och får dansa mycket. :D

      Delete
  3. Jag brukar pynta fram julen först i december :)
    Men de två tomtarna jag köpte från Tiimari står ju redan framme..

    ReplyDelete
    Replies
    1. You are strong my friend :D Men jag har också lyckats hålla mig idag. Lyssnade dock på lite julmusik så det kompenserade det hela. :D

      Delete
    2. Man skulle nog ha lust, det är så mysigt med julpynt. Men ta fram rejäla mängder ljus och sitt och mys, så kanske du kan hålla ut en stund till :)

      Delete

Lämna gärna en liten kul kommentar om du har tittat in!