Oct 24, 2012

Ensamhet och Jyrki 69

Kom just in från en liten promenad med hundarna. Strax skall det bli fotboll och kycklingsallad ala Prinsessan. Hoppas att alla ni har haft en lika fin dag som jag.

Efter ögonfransförlängningen så gick jag omkring på stan en stund och shoppade lite smått och gott. Ni vet sånadär nödvändiga saker som är kul att köpa, men som man ändå behöver, liksom Läppglans, ögonskugga, topsar och bomull. Behöver mycket bomull och topsar nu med ögonfransarna. Man får ju inte tvätta ögonen normalt utan måste pilla bort sminket med hjälp av andra metoder, vilket gör att tops är ett måste. Försiktig skall man också vara så att man inte använder smink som innehållet olja, då kan det hända att fransarna lossnar.

Gick ganska länge omkring på stan. Ibland är det bara roligt att gå och titta på människor och allt som händer runt omkring. Helsingfors är på så sätt en kul stad, det händer så mycket att det inte blir tråkigt fastän man spatserar runt ensam. Råkade se en intervju i Kampen live från radio X3M med Jyrki 69. Det är så kul då det händer saker. Lyssnade en stund på intervjun och gick sedan och köpte en god smoothie med goji och tranbär. Åååh vad den vad god. Så den smuttade jag på medan jag njöt avatt vara ensam, med min smoothie.

Det gör faktiskt gott att vara ensam ibland, man liksom tappar bort sig själv i tiden och tänker på sig själv, nära och kära, eller så tänker man inte alls. Det är också skönt att bara var tom i huvudet (vilket jag har mycket erfarenhet av). En riktigt terapeutisk dag har det varit.




No comments :

Post a Comment

Lämna gärna en liten kul kommentar om du har tittat in!