Sep 23, 2012

Tell me my fortune

Vad är inte härligare än att beställa lite kinesisk mat när man sitter ensam hemma på en söndag kväll och inte orkar masa sig upp ur soffan för att laga mat? Beställde hem lite sesamkyckling och satt och gottade mig framför tv:n medan fyra små bruna ögon stirrade på mig tills de också fick smaka lite. 

"Every snack you make, Every meal you bake, Every bite you take, I'll be watching you!"



När det kommer till Kinesisk mat så tycker jag dock att kineserna har missat lite.. Man får liksom bara ett torrt kex som smakar paff. Gotta love the fortune though.. Det är nog alltid lika spännande att bryta upp kexet för att få läsa sin spådom. Lite som på julafton. Kanske dom inte har floppat helt totalt trots allt. Fattade dock inte riktigt vad min spådom hade för syfte, men det återstår ju att se. Måste vänta, som sagt.. hihii...


Medan jag åt så tittade jag på filmen Jane Eyre som faktiskt var riktigt bra. Romantisk och tragisk på samma gång. Helt värd att se. Men nu skall jag titta på något mindre tragiskt. X-factor! jihuu!







No comments :

Post a Comment

Lämna gärna en liten kul kommentar om du har tittat in!