Sep 15, 2012

Hälsokost

Kanske är lite tabu att skriva om hälsokost på en lördag kväll då det egentligen är meningen att man skall förstöra sin lever. Om det nu råkar vara så att du just har korkat din koskenkorva så rekommenderar jag att du läser detta först i morgon :) Drink in peace.
(tänker själv korka min när jag har skrivit klart inlägget).

Aaaaanyhow så har jag under senaste tiden proppat i mig mer och mer vitaminer. Har varit lite lat med den saken, men nu när jag aktivt har ätit tillskott så känner jag mig mycket piggare än vanligt. Man måste dock komma ihåg att kosttillskott inte är där för att ersätta ens måltider, utan helt enkelt ge extra energi och grejer som kroppen behöver. Har hört mycket om folk som ersätter sina måltider med dessa superfoods som numera blivit ganska pop. Jag brukar hälla exempelvis Chia frön i salladen varje dag. De smakar inte mycket men är extremt hälsosamma. 

Andra hälsosamma saker som jag proppar i mig är Magnesium, D-vitamin, Omega-3 och Spirulina (malat sjögräs som innehåller massor med näringsrika mineraler ex.kalium, kalcium, krom, järn, magnesium, mangan, fosfor, selen, natrium och zink.)
För att få bra blod och det järn som jag behöver så dricker jag Kräuterblutsaft, det har jag gjort ända sedan jag var liten. Dricker 20ml om dagen. 

Brukar beställa dessa produkter billigt på nätet. Det är lätt, då behöver man inte springa omkring och söka allting. Jag brukar beställa hälsokost HÄR.


Kräuterblutsaften har bytt namn till Floradix...

No comments :

Post a Comment

Lämna gärna en liten kul kommentar om du har tittat in!