Sep 19, 2012

Brödligt inspirerad!

Gårdagens schema var fullspäckat, så jag hade inte tid att blogga. Var med Sonja vid Jumbo och shoppade hela förmiddagen, vi hade mycket trevligt tillsammans och fyndade ett och annat. Senare på kvällen när Sonjas pappa kom hem så började vi prata om det goda brödet som han hade bakat. Jag blev otroligt inspirerad av att själv börja baka härligt bröd! Han var så snäll att jag fick hans gamla matvåg i present! Tänk! Nu är det bara att sätta igång och baka som värsta bageriet! Kom nyss hem från butiken där jag köpte allting som behövs! Hittade också en väldigt söt rosa brödform!

Min nya fina våg! Tack ännu en gång Patrick!

Igår medan vi satt och väntade på att Mikko skulle komma efter mig, så att jag inte skulle behöva gå till bussen i ösregnet, så blev jag bjuden på någonting som jag aldrig tidigare smakat, Vargtass. Oj jag blev förälskad i den bums med det samma. Den innehåller hemgjord lingonsaft och sprit. Tänkt vad simpelt, men otroligt gott! Alkoholen smakar inte alls igenom och jag var såld (vilket kan bli lite farligt). Fick till och med ta med mej hem en flaska av Sonjas pappas hemgjorda lingonsaft som är himmelskt god också utan alkoholen! När jag har fått igång brödbakandet så skall jag också börja laga egen saft. Sonjas pappa är så huslig att jag blev super inspirerad att själv också börja laga allt möjligt!

Om ni också vill bli inspirerade så gå in och läs hans blogg, Patricksmat. Nu ska jag baka bröd!

No comments :

Post a Comment

Lämna gärna en liten kul kommentar om du har tittat in!