Apr 4, 2012

Hälsan i fokus

Har som bäst nyttiga semlor i ugnen. Jag försöker sluta äta mjöl, så jag experimenterar med andra alternativ. Igår i butiken hittade jag ett mjöl som heter Dinkelmjöl, som mamma berättade om. Hon hade också skickat med ett recept på dinkelmjöls-semlor. Skall bli spännande att se om de lyckas.

Receptet
Dinkelmjöl, med andra ord Speltmjöl

När jag nu i min hälsoiver sprang omkring som en liten hamster i butiken så hittade jag även ekologisk mjöl som praktiskt taget kommer rakt från kossan. Ganska dyr, men det är det värt. Mjölk skall vara mjölk.
Hittade dessutom gojibär saft, har inte ännu smakat på den. Det hör också till kvällens schema.


Hälsogalning, over and out.


Nami,Nami,Nami!

No comments :

Post a Comment

Lämna gärna en liten kul kommentar om du har tittat in!