Oct 25, 2011

Carried away

Fick ett efterlängtat paket idag, fyllt med böcker som jag beställt. Som jag berättade tidigare så har jag ju drabbats av en Sex and the city iver. Nu när jag slaviskt har tittat igenom alla avsnitt så skall jag börja läsa mig igenom böckerna som serien är baserad på. Till min lycka så märkte jag att författaren Candace Bushnell nyss har givit ut två nya böcker. En som handlar om Carries ungdom och en annan som handlar om hur hon mötte Samantha, Miranda och Charlotte. Det är just de böckerna som jag nu till en början har beställt. Så nu har jag städat lägenheten så att det är mysigt att slänga sig på sängen med en god kopp te och efterlängtad bok.
Tänkte därför meddela att om ni inte hör av mig på en stund, så är det för att jag har förvandlats till en bokmal.




























Beställde också en skolbok som skall hjälpa mig med mitt examensarbete. Den är fylld med tråkig metodiktext och statistiska krumelurer som jag inte blir något klokare av att sitta och stirra på, så därför lägger jag den prydligt i den dammiga och orörda skolbokshyllan, medan jag koncentrerar mig på böckerna här ovan som man faktiskt kan lära sig något av.




























Nu kanske nu förstår vad jag menar ed oförståeliga krumelurer?... Pearsons r = 0,1? Gamma? Och för att inte tala om "TAU"??? :D

No comments :

Post a Comment

Lämna gärna en liten kul kommentar om du har tittat in!