Sep 20, 2011

Min första LCHF måltid!

Idag försökte jag fixa min första LCHF måltid. Den blev faktiskt riktigt god om jag får säga det själv. Är nu inte helt hundra på att jag hade alla ingredienser rätt eftersom jag (som den envis själ jag är) hittade på receptet själv. Det är upp till er att bedöma om jag använde rätt råvaror. Såhär gjorde jag i alla fall:

 LCHF-Kyckling alá PrinsessaVanessa :

Jag hade min personliga slav som jag kallar för Mikko att hämta de råvaror som jag behövde från butiken. Ni kan gärna använda er av andra sorters slavar än Mikkosar. Så länge som de är av rasen män.



Hacka lök, bacon och paprika i små bitar. Fräs dem i avocado-olja. Tillsätt lite mangosås och hela chilin som du hackar lite hål på så att smaken förökar sig i maten. (dom kan man plocka bort sen).
Tillsätt vitlök, salt och svartpeppar. Denhärblandningen skall sen hällas i samma stekpanna som kycklingen ligger och gottar sig i.




Lägg paprika, broccoli och blomkål på en plåt (storlek efter eget behag, använd din fria vilja)

Häll över en blandning av avocado-olja, vitlök, svartpeppar och salt.
Släng sen in plåten i ugnen och ha grönsakerna där tills dom blir färdiga. Lätt va?


Sen när du har stekt kycklingen i sweet & sour chilisås, mera färsk chili, vitlök, salt, gurkmeja och vitlökspeppar med citronsmak så ska du blanda i bacon-lök blandningen.

Sen kan du om du vill tillsätta lite linfrö-olja, då får du en hälsosam dos av omega-3 i samma smäll när du sedan mumsar i dej maten. Dethär kan man göra med så gott som alla måltider, för den smakar nästan av inget i maten men är superäcklig att dricka skilt.






Och voilá den färdiga måltiden. Nu är det bara att slafsa i sig allting. Det härligaste med denna fettiga måltid är ju ändå att den är en DIET! Tänka sig de du.  Man får alltså vara det fettsnålande monster man föddes till att vara, och ändå bli smal. HALLELUJA!



2 comments :

  1. Ser nog smaskigt ut.... men vi hade nåt ännu godare: IKEA:s köttbullar o franskpääråna :D
    Hälsar pappa o Becky :)

    ReplyDelete
  2. Ojjj namiiii :-) ikeamat e gott. speciellt hodarina. kramaaaar.

    ReplyDelete

Lämna gärna en liten kul kommentar om du har tittat in!