Sep 22, 2011

Karma

Har just varit och fixat mina ögonfransar. När jag kom ut från salongen så ösregnade det (såklart att det gör så när man inte har ett paraply med sig). Så jag grävde fram en fem euros sedel och spurtade genom ösregnet mot bussen. Väl framme vid bussen med min dyblöta kropp och dränkta femeurossedel räcker jag busschauffören pengen.

Jag: Ursäkta att min peng är lite våt, det var svårt att undvika (pinsamt skratt)
Elaka busshauffören: Va e dehär? (Ryter han förbannat)


------Elaka busschauffören stirrar argt på mig, på sedeln, och igen på mig----------

Jag: öööhh... (Funderar om det har kommit upp nån ny lag som säger att man inte får betala med blöta pengar??....nää??... eller??)...
Elaka busschauffören: Vad skall jag göra med denhär?!?
Jag: öööööhhh... (stum och förvirrad)

-----Lång och otrevlig paus-------

Elakabusschauffören: (grymtar och suckar medan han kastar sedeln i sin väska)
Jag: öhh, tack.

Busschauffören ger mig växelpengar och jag snubblar våt och förvirrad vidare och sätter mig ner. Usch vilken elak gammal gubbe tänker jag. Öppnar näven och tittar på växelpengarna. Han har gett fel växelpengar tillbaka och jag konstaterar att min bussfärd kommer att bli så gott som gratis om jag inte säger nåt. En liten känsla av dåligt samvete kryper fram, men jag suddar snabbt bort tanken, flinar och konstaterar: "Karma works in mysterious ways, he had it coming..."   Så växelpengarna glider snabbt ner i min väska och jag fortsätter att njuta av den billiga bussfärden hem...

4 comments :

  1. Du fick nog alldeles rätt tillbaka: det kostade för allihopa 1 € idag, det var nämligen AUTOTON päivä i dag. Men elaka buschafförer är tråkiga!

    Ha det så bra!

    Säger NIMETÖN!

    ReplyDelete
  2. NÄÄÄÄÄÄÄ!!! Påriktigt!!? :D Voi huh huh. Jag som har gått och trott att jag har kommit undan billigt. Voi skräp.

    ReplyDelete
  3. Ha!! Lite jag skratta då jag läste om den elaka busschauffören (kunde se det hela framför mig). Han hade säkert en riktigt dålig dag :)

    Kram, Becky

    ReplyDelete
  4. Hahaha, jo det var nog en ganska komisk situation, jag blev helt stum :)

    ReplyDelete

Lämna gärna en liten kul kommentar om du har tittat in!