Sep 3, 2011

Elvis

Elvis och två nyfikna voffsar

Igår när jag gick hem från närbutiken så hittade jag en liten hund som sprang lös på gatan. Ingen ägare syntes på flera minuter. Jag bestämde mig för att ta hem hunden så att den lille inte skulle lämna under någon bil. Jag ringde till nödnumret och meddelade att jag hade hittat en hund, dom bad mig sköta om hunden tills dom hittar ägaren. Hih. Ganska kul. Hunden var så söt och snäll så jag hade inte alls något emot att sköta om hunden. Först var Nando lite sur på den nya inkräktaren, och Edwin var som vanligt rädd. Efter en stund gick allting bra. Edwin och "Musti" lekte, men Nando var dock fortfarande lite sur och spenderade kvällen buttert under sängen. Efter ett par timmar så ringde ägaren, och hon bodde riktigt nära oss. Elvis som hundens namn visade sig vara var glad över att få komma till sin ägare när jag förde honom hem. Ägaren var också tacksam över att jag hittat hennes lilla älskling. Hennes barn hade tydligen lämnat uppe backdörren och Elvis hade bestämt sig för att ta sig en liten upptäcktsfärd.

Slutet gott, allting gott.












 Elvis har så svart päls att han knappt syns på videon







4 comments :

  1. Hih, hii, vad gulligt! Tack för ert trevliga besök. Genast att ni åkt blev jag hundvakt till Elvis och Otto. De blev så glada, när jag var ute med dem och gav lite Ceaser. Jag ska ta ännu en liten runda.

    Ha det så bra!

    Hälsar Rikroketanten.

    ReplyDelete
  2. ... tulikohan äskeinen viestini, sillä taas tapahtui. Käytiin Maken kanssa sammuttamassa kytevä nuotio, siitä metsästä, missä aiemmin käveltiin. Se polku meni lähempänä kehää ja nuotio oli keskellä polkua, oikein lehtiäkin paloi. Olen tehnyt tänään jo kaksi "urotekoa".

    T: Rikroketanten

    ReplyDelete
  3. Stackars Edwin såg alldeles förskräckt ut:))))Kanske Kirsti och Pera blivit lyckliga hundägare om ingen ägare dykt upp...))) eller kanske han blivit kokkolabo :))) Hampus skulle säkert blivit glad.Pappa däremot kanske mindre glad:)))Hälsningar till er och till Rikroken från oss.

    ReplyDelete
  4. Hih, hii... Elvis skulle visst ha flyttat till Kokkola. Hoppas att Kokkolatantens hand börjar bli bra!

    Hälsningar från Helsingfors

    ReplyDelete

Lämna gärna en liten kul kommentar om du har tittat in!