Aug 17, 2011

Svullnad

Idag har jag skött om Bumbi, vi har lekt och varit på promenad för att titta på byggnadsarbetet som pågår här nära. Där fanns många intressanta maskiner att beundra. Nu sover lillen middagssömn.
Mikko skall snart åka tillbaka till Helsingfors. I morgon far han till Lappeenranta på läger. Usch vad jag kommer att få ledsamt. Fyra nätter hamnar jag att vara utan min älskling.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Fyra timmar senare ------->  Blev tvungen att sluta mitt i bloggandet när jag hörde att Bumbi vaknade från sin tupplur. Nu har jag lekt igen och varit till butiken. Lagade dessutom mat - Kycklinggryta med ris, batong och sallad. Mikko har redan åkt iväg och skickade meddelande att han är hemma i Helsingfors igen. Lite tomt här utan honom, men jag har haft så fullt upp att jag inte har hunnit tänka så mycket. Mera ledsamt får jag säkert sen när jag skall gå och lägga mig.
Benjamin har gått och sova och Becky har kommit hem från sin megalånga arbetsdag. Stackars mamma sjuklingen är fortfarande sjuk, svullen och dåsig av de starka värkmedicinerna.  Hoppas att hon blir bättre snart.

Pipi-handen
Foten
Jag tog bort mammas bandage eftersom foten var så väldigt svullen och sjuk. Redan efter några timmar så gick svullnaden bemärkligt mycket ner och foten var inte lika sjuk längre. Jag tror nog att bandaget var lindat alltför hårt. Mammas stackars futu var alldeles mörbultad. 


1 comment :

  1. Herranen aika, kun olet touhunnut hirveästi. Kyllä äitisi ja siskosi ovat varmasti iloisia siitä. Minulla putosi tänään koulussa nuppinella rintsikoihin kuvistöitä ripustaessa, joten tasoissa ollaan. Tulin just Leenan kanssa Art goes kapakka-tapahtumasta ravintola Siltasesta. Oltiin kuuntelemassa mun työkaverin kuorolaulantaa. Oltiin reissussa vain tunteroinen, kun aamusella on töihin meno.

    Pikaista paranemista Birgitalle ja kaikille teille terkkuja, jaksamisia Beckille kans, tiedän, millaista koulun alku on, hektistä!
    Koirille pusuja ja sulle halaus! Mikolle kans terkkuja näin blogin välityksellä.

    T: Kirsti ja Pera lähettää terkkuja.
    Oho, huomasin vasta nyt, että kirjoitin suomeksi...

    ReplyDelete

Lämna gärna en liten kul kommentar om du har tittat in!