May 4, 2011

Snart är det sommarlov.

Idag var det näst sista dagen på praktiken. Skall bli skönt att snart välkomna det efterlängtade sommarlovet. Har nog ännu några skolarbeten att fixa, men det är i alla fall "ledigt". Har som vanligt lämnat praktikrapporten till sista minuten och jag har, hur jag än försöker, ingen annan att skylla på än mig själv. Bummer.

Nå, det är väl bara att ta sig själv i kragen och tillbringa de kommande dagarna nergrävd i en hög av böcker och papper.. Usch.
Men föst skall jag ta och lufta min hjärna med en sväng till hundparken tillsammans med mina lurviga små vänner medan Mikko är på träning.



Igår lagade jag en god potatis/kött låda och pannkaka. Nam. Här kommer lite bildbevis.

Vanessas Köttlåda:

Maletkött
Strimlad potatis
Paprika
2 ägg
grädde
vitlök
paprikapulver
svartpeppar
chili

Man brynar köttet och löken, slänger ihop allting i en glaskastrull och sen in i ugnen i 200grader.







Lagade dessutom eget smör med avokado och vitlök, nam.

Pannkakan blev lite.. jaa va ska man kalla den... Fluffig?

1 comment :

  1. Mmmm...ser jättegott ut.Du är ju rent av huslig då du lägger manken till :) Du brås nog lite på mig :D säger mamma

    ReplyDelete

Lämna gärna en liten kul kommentar om du har tittat in!