Oct 10, 2012

Håret färgas PINK!


Idag har Annabel igen varit här och skriva på arbetet med mej, och nu är det klart! woppii! För att fira detta så bestämde vi oss att färga våra hår med dendär tillfälliga hårfärgen som jag pratade om här tidigare. Färgerna kom idag passligt på posten och vi blev så ivriga!
Vi lade på oss mina gamla "mommo-pyjamas", som ser så sexiga ut, för att inte klotta ner våra kläder. Ett riktigt pyjamas-party mitt på dagen blev det. hih. Vi började med att borsta våra hår riktigt ordentligt och sedan snurrade vi slingor så att färgen skulle ta bättre när man gnuggade den i håret. Annabel använde peach färgen och jag pink. Färgerna var inte så klottiga som vi hade trott, men det gick åt helt massor, och snabbt.






Men till vår förvåning så blev det inte så stark färg som vi hade hoppats på. Peach, som Annabel ville ha i topparna syntes nästan inte alls, och inte pink heller. Jag har lite ljusare hårt, så på mig syntes det riktigt bra. 
Så synd. Kanske det var dålig kvalite? Har beställt lit tjockare färg, så det kanske funkar bättre nästa gång. 
Kul hade vi i alla fall ! :)

Försökte fixa lite med färgen på bilderna så att det skulle synas bättre.

Det märks nog lite, bättre utomhus :) Fiiiint!

Piiiiink :D

Senare testade vi också att lägga lite mera färg i mitt hår för att se hur det såg ut i det blondare håret. Där såg man färgen riktigt bra! Så jag rekommenderar kanske mera just denhär produkten till de som har ljus hår. Annabel blev så tagen av detta att hon nu funderar på att färga topparna ljust permanent! Det kommer att bli så himla snyggt! Måste lägga upp bilder här på det sedan!



Lite första maj känsla har man ju nog. Men vem har sagt att det inte kan vara vappen varje dag!
Tjohooo! Nöjd är jag!


Nu passar en av mina älsklings sånger bra in:

No comments :

Post a Comment

Lämna gärna en liten kul kommentar om du har tittat in!