Nov 21, 2014

Det bor tydligen ett monster i Kokkola


Nu är jag här i Karleby och hälsar på igen. 
Det bästa är att jag får träffa Castor, men det som jag fasat för en tid nu är också att det är första gången som mina vildbusar träffar honom.
Visste inte alls hur de skulle reagera, men bra gick det. Edwin är dock fortfarande livrädd för Castor och springer undan som skjuten ur en kanon så fort han närmar sig. Jag förstår inte alls hur man kan vara rädd för en så liten söt sak, men alla har vi väl våra fobier. 
Nando och Castor har blivit kompisar, men inte helt bästisar ännu. Nando tycker att det lilla monstret är lite konstigt ändå..
Det kommer nog att bli bra med tiden.


Spegelselfie med Castor

//Now I'm back visiting in Kokkola. The best with that is that I get to see Castor again. But I've been nervous, because this is also the first time my wild beasts get to meet him. Did not know how they were gonna react, but it went well. But Edwin is scared of Castor, he runs off like shot from a cannon every time Castor even comes close to him. I don't get how anyone can be afraid of something this small and cute, but we all have our phobias. 
Nando and Castor are friends, but Nando is still a bit skeptical about this furry little creature. I guess everything will be fine in time.//


Edwin ligger och gömmer sig i fåtöljen, han vet att Castor inte kan hoppa så högt.

Edwins safe place, he knows that Castor can't jump that high.


7 comments :

  1. Edu hejm från kokkola tå du var tid? :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jo ja er hejm från kokkola :) vann e tu hejm ifråån?

      Delete
    2. Jag e från purmo! Tar ca 45min att kör ti kokkola :)

      Delete
    3. Åhå! :) jag spendera mycket av min tonårstid i purmo och jeppis :)

      Delete
    4. Vaah? Vad har du gjort i Purmo o jeppis? :D

      Delete
    5. Friat, festat och levt det vilda tonårslivet :D

      Delete
    6. Haha, låter hu bra som helst! ;D

      Delete

Lämna gärna en liten kul kommentar om du har tittat in!