Mar 14, 2013

The Icelandic Horse


En av de bästa delarna av Islandsresan var att jag fick klappa islandshästar! Busschauffören lovade att stanna bara för min skull för att hälsa på hästarna, fastän islandshästarna inte hörde till själva resepaketet. Jag blev överlycklig och smugglade med mig lite bröd från lunchen som jag sen gav till de underbara varelserna. Väldigt synd var det ändå att vi inte hade tid att rida, det får vi ta en annan gång. Älsklingen och jag har tillsammans med min mamma planerat att rida på islandshästar i sommar. Det ska bli kul! 

















Älsklingen matade en häst för första gången och tyckte först att det var lite för spännande. Men allt gick bra och jag tror att en ny hästfantast håller på att utvecklas. iiiihahhaaa!


















                          

Det var härligt att köra omkring och se massvis med islandshästar springa omkring överallt. 








No comments :

Post a Comment

Lämna gärna en liten kul kommentar om du har tittat in!