Feb 13, 2013

Fail!!

Hejsan på er allihopa!

Hoppas att ni har haft en fin dag där ni har smällt i er alla fastlagsbullar som blev över från igår.
Nu är det ju som fastan egentligen skall börja om man skall gå och vara riktig traditionell. Men som ni säkert vet så är jag och fastan inte precis bästa vänner efter min horror experience av fastan som jag gav mig in på efter nyår. Så jag tror att jag avstår i år. Tänker äta massor med bulla istället.
Det finns ju en baconfasta, så varför inte prova på en bull-fasta?


Efter att jag varit hos Kaunis Marabella på skönhetsbehandlig så trippade jag omkring på stan en stund. Det är ju Alla Hjärtans Dag i morgon och luften var fylld av kärlek. Hjärtan och rosor prydde så gott som varenda skyltfönster här i Helsingfors och kan gissa att det ser likadant ut vart man än beger sig. Ganska mysigt.


På kvällen åkte jag iväg till Jennis för att studera lite. Vi hade skype-date med Hanni, och åstadkom inte så värst mycket ur akademisk synvinkel. Men vi peppade varandra och planerade. Mest blev det ju skvaller och prat om allt annat än skola. 
Lite duktiga var vi ändå... Eller hur?

Bråkade med Jenni som fortfarande har sina juleljus dinglande i fönstret. Kom dock snabbt på att jag också har några av mina julpynt kvar, så jag är fel person att tala. Men jag har dem i alla fall inte i fönstret så att alla kan se hur efterbliven jag är. 
MUHAHA!
Nä, nu ska jag inte bråka med henne nå mer. Juleljus är mysiga och jag kan faktiskt erkänna att jag har ett hemligt ställe där jag också har julbelysning året om. Så du är inte ensam sötnos.

Det var en härlig kväll och så kul att prata och skratta med sina vänner. 


Hemma blev det pasta bolognese och nu rullar fotbollen på tv igen.
Tydligen en väldigt viktig och stor match i kväll. 

Ha en mysig kväll och kom ihåg att krama om era käraste extra mycket i morgon!

3 comments :

  1. sv: hihi ja får hoppas på det:D

    ReplyDelete
  2. Sv: Åh, tack så jättemycket! ♥

    ReplyDelete
  3. sv; Varmt tack söta du! :D
    Hoppas du haft en mycket fin helg och såg även att du varit i Stockholm. Ni verkar ha haft hur mysigt som helst! :D Varm kram

    ReplyDelete

Lämna gärna en liten kul kommentar om du har tittat in!