Apr 26, 2011

Vårens första Pic Nic

Igår var vi på Pic Nic i det vackra vädret. Vi begav oss inte långt eftersom vi små lycko-ostar har stranden på några meters räckhåll. Med kom Joonas, Henu och andra Joonas. Vi spelade fotboll tillsammans med ett gäng småpojkar som sken av lycka när det blev match mellan aikuiset och lapset. Jättekul hade vi tillsammans.



Hundarna var lyckliga över att få vara med










Edwin stal godsaker från Pic Nic påsen.





Vår engångsgrill var ingen succé



Vi fick äta torra och brända knackisar som ändå smakade himmelskt i vårvädret






Efter "maten" var matchen i full gång.










Såhär såg Mikkos fötter ut efter den hårda matchen.. Mina var rena eftersom jag tog det lugnt i min position som målvakt.




Pojkarna smakade på min mjöd och tyckte till min lycka att den var god.

( Fastän det inte riktigt ser ut så på minerna)... 

1 comment :

  1. Fina bilder!Hoppas fina vädret håller i sig.Ska bli intressant att höra om boken.Kram från oss alla i Kokkola.

    ReplyDelete

Lämna gärna en liten kul kommentar om du har tittat in!