Mar 3, 2011

Vem skall städa?

Nu ligger jag här under mitt varma gosiga täcke med en snarkande Mikko bredvid mig och två lurvbollsr i enl hög under sängen. Får än en gång inte sömnen och grävde fram min lilla ipad. Den är så behändig och mysig att ha till hands. Har läst lite i andras bloggar och kom att läsa joels roliga blogg där han hade tagit upp genus-frågan och spekulerat kring mannen och kvinnan. Han hade en ganska bra point med att det är ju kvinnan själv som till exempel dammsugar eftersom hon prioriterar det som en viktig sak. Och mannen i andra hand kanske int alltid ser på samma fråga ur samma synvinkel.. Dom är helt enkelt funtade på annat sätt.. De va ganska bra sagt..Eftersom det är ju faktiskt så att man orkar gnälla på städning en stund.. Men sen när det har gått en lång tid och skiten börjar leva på golvet så är det oftast kvinnan i huset som ger upp och städar.. Men då börja jag fundera att vad händer då om kvinnan står på sig och vägrar göra hushållsarbeten.. Skall man sitta där bland allt damm då?

No comments :

Post a Comment

Lämna gärna en liten kul kommentar om du har tittat in!