Dec 15, 2010

Aktiva jag

Idag har varit en såndär allmänt aktiv dag. Jag har hållit två seminarier i skolan, vilka båda gick jätte bra. Sen åkte jag med Mikko och Pera till Itäkeskus och fick shoppat lite julklappar och smått och gott till mig själv. Jag köpte en snygg "boyfriend-shirt", en såndär rutig ganska fladdrig myspys tröja. Så köpte jag kartong och annat plåter att laga julkort med. Så nu är julkorten färdiga och skall skickas imoron. Jag tog nyss fram vår sju kilos julskinka. Den skall jag ha i ugnen i natt. Skall bli spännande att se hur den blir, har nämligen aldrig förut lagat julskinka, så det blir lite att experimentera. Läste lite om julskinkor och där stod det att man skall steka den i en stekpåse eller nåt sånt. What?.. Blir det inte lika bra utan en stekpåse. Och så fundera jag lite på detdär nätet som finns runt skinkan. Det stod att man int skall ta bort de.. Men om man lagar glasyr på så måst man väl ta bort de? Inte är det ju ätbart detdär nätet heller??.. Äschdå.. Kanske det blir att ringa till mamma i alla fall så att inte min första julskinka blir en katastrof.

Ojj de glömde jag att nämna! Vi har JULGRAN!!! Visserligen är den gjord av plast, men ändå.

Julegranen vår den är så fin i år och glänser utav guld och glitter

Här kommer också lite bilder från mammas 50 års dag när hon och pappa var här hos oss. Vi fick också besök av lilla Bumbi och Becky <3










2 comments :

  1. Vilken tjusig julgran! Jag laga faktiskt julskinka förra året som jag fick i julklapp från jobbet. Den blev jättegod men jag fick nog oxå ringa mamma efter hjälp & den skulle ju vara hela natten i ugnen... vakna kl.5 för att ta ut den typ! Hoppas er skinka blir god :D Va fina bilder och oj va bebben har blivit stor. Annars så hoppas jag att allt e bra och att vi ses kring jul!? :) Kram.

    ReplyDelete
  2. Fina bilder :) De va ett tag sen ja va o läsa din blogg.. så de va kul nu att de fanns mycke nytt att läsa! Och fin julgran har ni!! Kram, Becky :)

    ReplyDelete

Lämna gärna en liten kul kommentar om du har tittat in!