Oct 14, 2010

Pinsamma tystnader.

Idag hade vi seminarie i skolan och det gick lätt.. Inte så krävande timme precis. Men hur som helst är det skönt att det är över. Efter skolan åkte jag in mot stan. Gick till Nail Fashion i Sörnäs och fixade mina naglar. Fiiin fiiina naglar har jag nu. Nail Fashion är världens bästa plats, dom är så himla duktiga. Jag går aldrig någon annanstans än dit för att fixa naglarna. En gång var jag faktiskt otrogen, men det ångrar jag stort. Naglarna höll nämligen inte längre än några dagar och jag blev tvungen att gråtande krypa tillbaka till min trogna Nail Fashion. De som jobbar där är till på köpet otroligt snälla och glada, man får inte bara fina naglar utan man blir också på gott humör. Det underlättar ju också att dom inte talar något annat språk än vietnamesiska, så ifall du inte är vietnames så får du sitta i lugn och ro medan du ompysslas och poleras.
Det finns nästan inte något värre än den pinsamma tystnaden som kommer vid t.ex hårfrisören där man alltid känner sig skyldig att sitta och småprata lite hela tiden. Jag är definitivt inte den person som har något emot att sitta och prata om dittan och dattan men ifall människan är allmänt trög och tråkig så kan det kännas lite prackigt.
Efter att naglarna var glittrande gröna och allmänt underbara bestämde jag mig för att ta alla flugor i en smäll och stanna vid frissan på vägen hem. Jag stannade vid första bästa plats och överraskades av att det faktiskt fanns en ledig tid direkt. Till min lycka var frissan estnisk, så det blev inget onödigt prat där heller. Håret blev fint, inga pinsamma tystnader. Vi båda kände att det var onödigt att tala när vi ändå inte förstod varandra! Trots denna språkkrock så blev håret riktigt fint, en lyckad resa må jag säga.



No comments :

Post a Comment

Lämna gärna en liten kul kommentar om du har tittat in!