Sep 22, 2010

Total förändring.

Idag har vi varit så otroligt aktiva att det inte är sant. Min dag började med en liten tur till seniorhemmet, Där var det dags för gruppaktivitet, gruppen var väldig trevlig med stol-gymnastik, hjärngympa och en avslutning med kaffe och bulla. Alla verkade vara väldigt nöjda, det var en lyckad eftermiddag.
Efter gruppen bar det av hemåt där en trött Mikko väntade med håret sprätande, han hade (surprise,surprise) alldeles nyss vaknat. Jag möttes dock av en väldigt fartfylld och glädjesprutande Nando som föll i bitar och krossade mammas hjärta när han märkte att han inte skulle få följa med till butiken utan istället bli inlåst i vessan. Det var nämligen nu dags att förfylla min dröm om att måla om sovrummet.

Det tog väldigt länge att välja färgerna. Mikko hann bli förbannad femtielva gånger och stod ilsket trampande med den tomma kundvagnen. Han vägrade att fortsätta svara på min fråga "vilken färg är bättre? den eller den?" eftersom han påstod att jag alltid gick och bytte färger fastän han svarat bu eller bä. Efter många om och men hittade jag de perfekta nyanserna. Vi köpte olivgrönfärg som ena väggen skall bli och en ljus beige som väggen mitt emot skall målas till.
Vi gick också och tittade på en ny säng och en byrå till sovrummet, det skall nämligen bli totalförändring. Men vi hittade inte ännu riktigt något som passade, så vi bestämde oss för att ta en ny titt i morgon om vi har tid.
Väl hemma tömde vi sovrummet på allt bråte, så att det nu står färdigt för målning i morgon. *pusta och frusta* skönt att vi nu bara har det roliga framför oss. Själva förändringen.

No comments :

Post a Comment

Lämna gärna en liten kul kommentar om du har tittat in!