Jun 4, 2009

Lugn dag


Usch vilket ruskigt väder det har varit idag. Regnigt, iskallt och blåsigt. Ganska ironiskt att det stod i mitt dagens horoskop att jag skall fatta att sommaren är här och gå ut och njuta och ha skoj... hah, yeah right. De känns snarare som om hösten är här, och jag har för den delen inte alls tid att gå ut och ha skoj när jag sitter här nergrävd i en hög av skolarbeten och annars också är utmattad efter en lång dag på jobbet.
När jag kom hem så kröp jag direkt ner under det varma täcket med min mysiga älskling som låg där i värmen och snoosa. Vaknade klockan 19 av att han flög upp och snabbt hoppade i sina träningskläder och praktiskt taget flög ut ur dörren. Han hade försovit sig, som vanligt. Jag låg länge kvar och sträckte på mig och njöt av att jag inte hade brått någonstans. Steg sedan väl utsträckt upp och kokade kaffe, jag unnade mig själv en bulle som jag värmde i mikron. Sedan satte jag mig vid datorn och fick så småning om en rapport skriven. Det var tillräckligt för idag, fortsätter med de andra skolarbetena imorgon.
Mikko kom just hem från träningarna men åkte sedan in till stan för att träffa Jocke. Pojkarna skall ut och äta, troligen blir det väl öl också. Själv ska jag bara ta hand om mig själv. Ska gå i bastu och sedan gå och sova så att jag får en bra natt.
Fick idag veta att vi troligen inte skall åka till Budapest med Mikkos föräldrar, utan till Malta. Resemålen byts snabbare än en fjärts lukt tinar bort. Men jag bryr mig inte om vart vi åker, de e ändå alltid lika kul att åka på resa. Malta låter ju nog skoj, men jag är nog nästan säker på att de hinner ändra sig femtielva gånger innan vi ens kommer oss iväg. De kanske till och med kommer att bli tvugna att vända på flygplanet. Hih.
Nu så ska jag ta och fara i bastu, sen å tuta. Natti natti och ditti datti.

No comments :

Post a Comment

Lämna gärna en liten kul kommentar om du har tittat in!