Jun 13, 2009

You've got a friend

Det är vackert väder och min vitaminkur sprakar. Piggare än någonsin har jag njutit av dagen och bara skött om mig själv. Mikko har salibandyturnering i myllypuro och kommer hem ganska sent. Pratade just med mamma länge och vi spekulerade om hur viktigt det är med en positiv attityd om man drabbas av någon sjukdom eller hinder i livet. Ett ordspråk är "asenne ratkaisee aina", och det tycker jag att verkligen stämmer. Jag har vunnit i livets familjelottospel och blivit välsignad med världens bästa famlij. Jag vet att dom alltid finns där för mig i vått och torrt. Det är en känsla som värmer och ge trygghet, som hjälper mej att lysa och vara glad, sprida glädje och vara den glada person jag är. Man måste komma ihåg hur viktiga nära och kära är och uppskatta deras kärlek. Jag blev riktigt rörd när jag satte mig ner och riktigt tänkte på hur lyckligt lottad jag är att ha en så underbar familj och världens bästa farmor som har lärt mig så mycket. Kom att tänka på en sång som jag vill tillägna mina nära och kära. Jag vill att ni skall veta att jag också alltid finns där för er, i sorg, i bekymmer och i glädje. Jag älskar er.


You've got a friend

(lyssna på sången genom att klicka på denhär linken http://www.youtube.com/watch?v=HB_Xwmgt7p0)

When you're down and troubled and you need some love and care,
and nothing, nothing is going right,
close your eyes and think of me and soon I will be there
to brighten up even your darkest night.

You just call out my name, and you know wherever I am,
I'll come running to see you again.
Winter, spring, summer, or fall, all you have to do is call
and I'll be there
You've got a friend.


If the sky above you should turn dark and full of clouds,
And that old north wind begins to blow,
Keep your head together and call my name out loud.
Soon you'll hear me knockin' at your door.


You just call out my name, and you know wherever I am,
I'll come running to see you again.
Winter, spring, summer, or fall, all you have to do is call
and I'll be there, yes, I will.
Now ain't it good to know that you've got a friend

when people can be so cold.
They'll hurt you, yes, and desert you.
And, take your soul if you let them.
Oh, but don't you let them.
You just call out my name, and you know wherever I am,
I'll come running to see you again.
Winter, spring, summer, or fall, all you have to do is call
and I'll be there, yes, I will.
You've got a friend.
You've got a friend.
Ain't it good to know you've got a friend…



No comments :

Post a Comment

Lämna gärna en liten kul kommentar om du har tittat in!