May 23, 2009

Syster Yster


Det har varit skönt att ha ledigt några dagar. Idag känner jag mej trots ledigheten alldeles slutkörd och tänker bara ligga här hemma och samla krafter.

Jag va just vid borgbacken och hälsa på kära syster yster. Sist jag va på borgbacken var jag i lågstadiet eller högstadiet? Det kändes roligt att vara där igen, omringad av skrik och skratt. Doften av spunnet socker och popcorn får mig på gott humör. Vi kunde inte motstå frestelsen av hamburgare och curly fries, så vi satte oss på en liten och mysig restaurang och pratade länge om ditt och datt. Tiden flög och jag kan inte minnas när jag och becky sist skulle ha haft så kul, det är så synd att vi träffas så sällan. Kära syster yster.


Nu är jag tillbaka i min lägenhet. Gick via r-kiosken och köpte saft och pringles. Skall bara njuta och titta på CSI Miami som började just. Senare kommer ett nytt avsnitt av Madventures, jess! Det blir nog en hemmakväll. Imoron skall jag troligen fara till Mikkos och kolla att allting är okej i hans lägenhet, att inte rövare och banditer har stulit allt skräp och mögel. Kanske jag skulle kunna städa lite så att han blir glad då han kommer hem nästa vecka. Det är alltid roligare att komma hem till en städad lägenhet efter att man varit på resa. Speciellt om man som Mikko bor i en svinstia som saknar en kvinnlig touch. En Vanessa-touch. Jag är faktiskt ganska rama på att städa när jag väl får inspiration (vilket är ganska sällan). Men då när det händer, då händer de ordentligt.
Men nu så ska jag koncentrera mig på CSI Miami, de händer så mycket här att jag blir helt bortkollad. Hejs svejs, grus och gnejs.

No comments :

Post a Comment

Lämna gärna en liten kul kommentar om du har tittat in!