May 21, 2009

Hilda-mommo


Igår klippte Maria mitt hår, kort kort kort :) Det var den ända räddningen eftersom mitt hår var så dött och torrt att de bara sku ha hört "poff" om jag ens skulle ha kommit på en kilometers avstånd av eld. Jag är fortfarande lite ovan, hade typ kort hår senast då jag va en liten prutt. Helt lyckat är det ändå fastän jag liknar en hilda-mommo. Jag blir väl van, och det växer ju.


Igår var jag på jobbet men fick sluta ganska tidigt eftersom Anna bara skulle fixa med pappersarbeten och jag inte hade några uppgifter kvar att utföra. Det var skönt att sluta lite tidigare, har haft så mycket för mig att det gjorde gott att pusta ut en stund.


På kvällen for jag och Annabel på en cider eller två till Bakers. Det var jätteskönt att bara sitta och prata ut och skvallra lite, gööörltalk. Eftersom jag missade min sista spåra så blev jag sedan tvungen att ta till apostahästarna och spatsera hem i mina höga klackar. Helsingfors natt var fylld av glada och vingliga människor men jag lyckades hålla mig så pass osynlig och liten att jag inte blev antastad. Oftast brukar det vara så att om man råkar sipsutella förbi såna män som enligt min åsikt tagit en eller två för mycket att man hör "Heeei neiti, pysähdy! ooooooota???.." (och om man bara lägger huvudet högt och låtsas att man inte hör så fortsätter ropandet med) "hei oooooikeeesti, mä haluun vaa jutella???!!" hei ooota???" (Vanessa brukar i detta fall öka på stegen och i värsta fall springa hem.) Jag är faktiskt överraskande snabb i mina höga klackar och spinkiga ben så ingen fyllbunt har i alla fall ännu hunnit ikapp. Kanske jag nästa år borde delta i korkkarimaraton.. Jag tror nog att jag ändå avstår, skulle vara så överlägsen. :)


Nu ska jag ta en uppfriskande dusch och tvätta bort alla tankar om en viss man som är onödig att tänka på just nu, och gå ut och ha roligt med flickorna. Ska på bio med Annabel, Jenni, Jeanette och Michael. Vi ska titta på Angels and Deamons, har läst boken. Så vi får se om filmen är en flopp eller upp på topp.

No comments :

Post a Comment

Lämna gärna en liten kul kommentar om du har tittat in!