May 18, 2009

Första dagen blev ej den sista..

Nu är min första dag på praktik avklarad och jag lever fortfarande. Mina förväntningar på en dyster arbetsatmosfär, omgiven av död och tårar, visade sig till all lycka vara glad och fylld av hopp och hjälpsamhet. Nu ser jag verkligen fram emot att spendera de fyra närmaste veckorna på Meilahden Neuropsykologinen akuutti vuodeosasto på ergoterapienheten.
Nu sitter jag här i min lilla lägenhet omgiven av en svag mögelstank som faktiskt blir ganska så angenäm å fort man blir van med den, nånej, nu skojar jag bara. Jag kan faktiskt inte känna av själva mögellukten, men vet att den finns eftersom huvudet blir tungt och man blir illamående så fort som man stänger fönstret. Nu såhär på sommaren så är det ju lugnt att ha upp fönstret dygnet runt. Det känns faktiskt lite som om man är ute och kampar när man sover med fönstret uppe under ett dussin filtar och trasor med yllesockor på tassarna. Men detta kampande kan ju inte fortsätta i all oändlighet. Om jag blir tvungen att bo här då det blir vinter och kyligt så får ni nog flytta mej bredvid walt disney i sin klump av is.

Ohops, nu kom James hit , vi ska kolla på huippumalli haussa och sen så ska vi fara ut på en cider och skvallra lite.

Hejs svejs, grus och gnejs.

No comments :

Post a Comment

Lämna gärna en liten kul kommentar om du har tittat in!