May 19, 2009

Att finna lycka

Nu sitter jag äntligen här hemma i min lilla unkna lägenhet. Är utmattad efter en lång dag. En väldigt lärorik och varierande dag, en dag fylld av både skratt och tårar.
På ergoterapienheten möter man ständigt många sorgliga fall och måste vara stark och inte en liten pyl-apa som jag.. Det kommer tillfällen då tårarna bränner bakom ögonlocket, tårar som vill tränga ut på grund av allt medlidande man känner för patienten. Men det är väl något som jag kommer att bli van med.. Det tar sin tid, och när jag lärt mig att behärska mina känslor så kommer det att kännas ännu mera värdefullt när man verkligen kan hjälpa någon i sin sorg och se framgång i dennes vardag.

Efter jobbet åkte jag raka vägen till parkstad hem till Sonjas, hennes glada ansikte och hjärtefyllda skratt fick mig genast på bättre humör. Det känns verkligen naturligt och bra att spendera tid tillsammans med henne. Man får le och ha roligt på samma gång som man "jobbar".

Med andra ord så kan jag säga att mitt liv är fyllt av lycka för tillfället, jag är troligen den mest känsliga person som någonsin vandrat på denna jord, men att vara känslig kan också vara en bra egenskap. Jag är känslosam och vill att allting skall kännas rätt, och när allting är bra så kan jag verkligen njuta av lyckan. Det är kanske den egenskapen som behövs för att man skall kunna vara riktigt lycklig. Inte vet jag, men det funkar i alla fall för min del.
Alla är vi ju så jätte olika och jag tror att alla måste hitta ett personligt sätt för att finna sin lycka, jag har funnit mitt.
Kämpa och var inte rädd för att visa känslor. Ibland skiter de sig i livet, men då kan man helt enkelt välja mellan att kämpa för att finna lyckan igen eller så ge upp och hjälplöst ligga och storgråta på golvet. Eller så kan man ju förstås helt enkelt ringa till mamma. Det hjälper alltid.

No comments :

Post a Comment

Lämna gärna en liten kul kommentar om du har tittat in!